Mozaikowe Matki w Górach

Mozaikowe Matki w Górach to kolejna inicjatywa Fundacji Nasza Mozaika. Jako Fundacja zachęcamy mamy do wspólnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.

Zostajesz mamą i nagle okazuje się, że Twoje wyjścia na świeże powietrze to zaledwie grzeczne spacery po osiedlowych chodnikach lub ewentualnie po ścieżkach parku miejskiego? Do tej pory zdarzało Ci się jeździć w góry, a teraz stwierdzasz, że z dzieckiem to już nie dla Ciebie?

tych uśmiechów chyba nie trzeba tłumaczyć :-)
tych uśmiechów chyba nie trzeba tłumaczyć 🙂

Nic bardziej mylnego!

Pojedź z nami na spacer po górach, z wózkiem, chustą lub nosidłem. Bo mając małe dziecko na stanie, wcale nie musisz ograniczać się tylko do najbliższej okolicy.

W roku 2023 udało się nam wyjechać 2 razy. Były to wyjazdy w góry w niedalekiej odległości od Oławy. Wyjazdy organizujemy w środku tygodnia, co ma swoje konkretne przyczyny.

Wyjazd nr 1

Pierwszy wyjazd zorganizowałyśmy w październiku i odbył się on w Góry Sowie. Pojechałyśmy w okolice Schroniska PTTK Zygmuntówka, które znajduje się tuż przy Przełęczy Jugowskiej. Auto parkowałyśmy na Przełęczy.

Nosidło daje radę!

Pierwsze kroki skierowałyśmy nie do schroniska, ale na szlak. Zrobiłyśmy niedużą pętelkę, bo były to może zaledwie 5 km, ale miałyśmy ze sobą totalne maluszki, a z czego jedno wyraźnie dało nam znać, że ono też chce chodzić na własnych nóżkach.

Ja też chcę chodzić!

W związku z tym, że jedno półtoraroczne dziecię chciało chodzić, a drugie trochę młodsze dziecię co jakąś chwilę podjadało mleczko od swojej mamy, miałyśmy sporo przystanków. 🙂

Rozdroże pod Kozią Równią

Na zakończenie wycieczki obrałyśmy “posiedzenie” w prawie pustej Zygmuntówce.

Była i drzemka!

Wyjazd nr 2

Drugi wyjazd odbył się jeszcze w listopadzie ubiegłego roku. Wtedy to “zaliczyłyśmy” pierwszy śnieg zimowego sezonu 2023/2024. 🙂 Na cel obrałyśmy Wieżycę i Dom Turysty pod Wieżycą.

To ruszamy!

Najpierw usiadłyśmy na parę chwil w Domu Turysty. Tam zjadłyśmy coś dobrego, wypiłyśmy pyszną kawę, herbatkę i potestowałyśmy różnego rodzaju nosidła, które przywiozła ze sobą zaproszona na to wyjście Ola Witkowska. Ola, jest nie tylko położną, doradczynią laktacyjną, ale także doradczynią chustonoszenia.

W takich okolicznościach przyrody... Pierwszy śnieg sezonu 2023/2024
W takich okolicznościach przyrody… Pierwszy śnieg sezonu 2023/2024

Po kawie i przekąsce wspięłyśmy się na Wieżycę. Wieża widokowa była zamknięta, działa ona tylko w sezonie. Chyba znalazłam gdzieś kiedyś informację, że poza sezonem można się umówić telefonicznie na indywidualne wejście na wieżę.

Dotarłyśmy na szczyt. Wieżyca :-)
Dotarłyśmy na szczyt. Wieżyca 🙂

Po drodze spotkałyśmy zaledwie kilka osób, między innymi biegaczkę z przeszczęśliwym i brudnym jak niepańskie stworzenie psem u boku. 🙂 Mimo leżącego śniegu i panującego mrozu, pogoda nam naprawdę dopisała. Zero wiatru oznaczało, że bardzo, ale to bardzo przyjemnie się spacerowało.

Podsumowując

W wyjazdach Mozaikowych Mam nie chodzi o kilometry, ani o godziny spędzone na dworze. To nie liczby są dla nas ważne, ale jakość spędzonego czasu. Przede wszystkim chodzi o to, by BYĆ i by czerpać przyjemność z samego przebywania tu i teraz.

Naszym celem jest zachęcanie mam do wyjścia z domu, do czerpania radości z wycieczek z dzieckiem w towarzystwie innych kobiet, mam, w podobnym momencie życia.

W ten sposób wspieramy się nawzajem, wymieniamy doświadczeniami, informacjami. Jest to jedna z naszych mozaikowych inicjatyw, która umożliwia mamom odnalezienie chwili oddechu i choćby częściową regenerację sił w towarzystwie innych mam. A nawet w towarzystwie własnego dziecka. 🙂 Bo i mamom, i dzieciom przyda się chwila w towarzystwie.

Inne artykuły dotyczące Fundacji Nasza Mozaika

NIE-SZKOŁA rodzenia

Fundacja Nasza Mozaika

Dlaczego założyłam Fundację?

Statut Fundacji Nasza Mozaika

Biblioteka Dobrych Relacji pod skrzydłami Fundacji Nasza Mozaika

1 thought on “Mozaikowe Matki w Górach”

1. Inicjatywa “Mozaikowe Matki w Górach” to fantastyczny sposób na spędzanie czasu na świeżym powietrzu w towarzystwie innych mam. Pokazuje, że macierzyństwo nie musi ograniczać naszych aktywności na łonie natury. Bardzo podoba mi się idea wspierania się nawzajem i dzielenia doświadczeniami w przyjaznej, otwartej atmosferze. Dziękuję za podzielenie się informacjami na temat tej wspaniałej inicjatywy!